الفبای زندگی


+ جشنواره بزرگ نجات تخم مرغ

آموزش ابتدایی شهرستان رودان برگزار می کند:

اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی   نجات تخم مرغ

 


قوانین و مقررات اجرایی جشنواره  نجات تخم مرغ

  

 

 
...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٦:۱٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۳٠
comment نظرات () لینک

+ سوالات متداول ریاضیات دوم دبستان

پرسش های متداول  در خصوص ریاضی دوم ابتدایی

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٦:۳۸ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/٢٦
comment نظرات () لینک

+ بازدید گروه آموزشی پایه دوم از مدارس حوزه جغین

در تاریخ 22/9/91  گروه آموزشی پایه دوم شهرستان رودان  از مدارس منطقه جغین  بازدید به عمل آورد.دراین بازدیدها ضمن تبادل نظر باهمکاران ،درمورد مسائل ومشکلات آموزشی وبه خصوص ریاضی دوم ،عملکرد همکاران نیز در کلاس ارزیابی شد.پوشه کار ،دفتر ثبت شاخص ها و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محور اصلی بازدیدها بودند . و در نهایت راهکارهای لازم در جهت بهبود وضعیت آموزشی به همکاران ارائه گردید.

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱۱:٢۳ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/٢٤
comment نظرات () لینک

+ نمونه چک لیست ارزشیابی پایه دوم دبستان

نمونه چک لیست ارزشیابی پایه دوم

دانلود کنید

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱۱:۱٠ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/٢٤
comment نظرات () لینک

+ راهبردهای حل مساله در آموزش ریاضیات

مقدمه

مسأله را می توان به زبان ساده تعریف کرد. هر گاه فردی بخواهد کاری انجام دهد ولی نتواند به هدف خود برسد، برایش مسأله ایجاد می شود. به عبارت دیگر هر موقعیت مبهم یک مسأله است. حل مسأله نوعی از یادگیری بسیار پیچیده است. مسأله و تلاش برای حل آن جزئی از زندگی هر فرد است. فرآیند برخورد با شرایط زندگی همان مسأله است.

دو دیدگاه متفاوت در آموزش ریاضیات نسبت به حل مسأله وجود دارد:

1

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٥:۳۱ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/٢٢
comment نظرات () لینک

+ اشکالات کتاب ریاضی پایه ششم

اشکالات کتاب ریاضی پایه ششم

دانلود

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٥:٤٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱٤
تگ ها: ریاضی ششم
comment نظرات () لینک

+ فعالیت های مکمل بخوانیم پایه دوم

مشاهده یادداشت خصوصی

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٥:۱٩ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱٤
comment نظرات () لینک

+ یک توصیه در تدریس جمع و تفریق های فرایندی ریاضی پایه دوم

برای آموزش جمع و تفریق های فرایندی در ریاضیات پایه دوم توصیه می شود دو  الی سه جلسه آموزشی را به  مرحله دست ورزی و با استفاده از بسته های یکی و دهتایی اختصاص داده  و از صفحه 29 به بعد علاوه بر استفاده از بسته های یکی و ده تایی از جدول صفحه 32 حتما استفاده شود. یک جدول 10 در 10 را تهیه کرده و در گوشه ی تابلو چسبانده و دانش آموزان در تمامی مراحل آموزش و ارزشیابی جهت تسهیل در رسیدن به مرحله ذهنی می توانند از جدول استفاده نمایند.

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٩:٤٢ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱٢
comment نظرات () لینک

+ توضیح ابهامی که در صفحه 25 ریاضی دوم وجود دارد

در توضیح تمرین شماره 1 صفحه 25 ریاضی پایه دوم

کوچکترین عدد یک رقمی 0 و بزرگترین عدد یک رقمی 9 می باشد. که وقتی دو عدد یک رقمی را با هم جمع می کنیم بیشترین عدد حاصل جمع 9+9 که 18 می باشد و کمترین عدد 0 + 0 که جواب 0 می باشد.

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۸:٤۱ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱٢
comment نظرات () لینک

+ اشکالات موجود در کتاب ریاضی دوم

                                                    

دانلود

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱٠:٤٩ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/٩/٥
comment نظرات () لینک

+ انواع آزمون عملکردی

آزمون های عملکردی :

یکی از آزمون های معتبر است که در ارزش یابی توصیفی مورد توجه قرار گرفته است . این گونه آزمون ها به قصد ارزش یابی از عملکرد واقعی دانش آموزان طراحی و اجرا می شود . به طور کلی آزمون عملکردی ، ابزار خاصی است که از طریق آن ، دانش آموزان با اجرای فعالیتی اثری را تولید می کنند یا عملا نشان می دهند که به چه میزان ، دانش و مهارتی را کسب نموده اند . بسیاری از این نوع آزمون ها در محیط واقعی یا شبه واقعی رخ می دهد .

 

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٦:۳۳ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱
comment نظرات () لینک

+ شیوه نامه اجرایی طرح آداب و مهارتهای زندگی اسلامی در دوره ابتدایی


مقدمه:

مقدمه : ولقد کرمنا آدم .......... (ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم) انسان موجودی گرامی داشته شده است ، زیرا خداوند تبارک و تعالی در خلقت او چنین اراده کرده و با توجه به آیات قرآن روح الهی منشا ء کرامت انسان به شمار می رود : فاذا سویته ونفحت من روحی فقددو له ساجدین (2) چون تمامش کردم و در آن روح خود دمیدم سجده کنان بر او به خاک بیفتد. از این رو انسان به لحاظ داشتن این گوهر الهی واجب التکریم است و در وهله نخست خالق هستی خود به اکرام او پرداخته است و همگان نیز موظف به تکریم او شده اند : پیامبر گرامی فرموده است : کسی که برادر خود را گرامی دارد در حقیقت خدا را گرامی داشته است .(3) و تمامی انسان ها در قبال کرامت خود مسئولند. امیر مومنین علی (ع) می فرمایند: بنده ی دیگری مباش که خداوند تو را آزاد آفریده . از این رو هر انسانی مکلف است مایه های کرامت خود را پاس بدارد تا بتواند مورد تکریم خدا و بندگان باقی بماند و هم خود را به سر منزل مقصود خلاقیت یعنی خلیفه الهی برساند. برای این منظور لازم است هر انسانی در دو جهت به تلاش و مجاهده بپردازد : 1-با دوری از لئامت ها و ذلالت ها ، روح خود را از گزند هر نوع پستی مصون داشته و خویشتن را از آلوده شدن به آفت های ضد کرامت مبرا سازد . 2-با پرداختن به فضایل و رفتارهای مطلوب و ایجاد فرصت های مناسب برای یادگیری آداب و مهارتهای زندگی مناسب با ارزشهای دینی دامنه ی کرامت خود را توسعه داده و آن را به همه ی روابط و رفتار های خود گسترش دهد . بنا براین برای ایجا د زمینه های کسب و ارتقا ء کرامت انسانی نظام آموزشی باید با تدارک برنامه های مناسب مهارتهاو توانمند یهای مورد نیاز را در دانش آموزان فراهم نماید . با عنایت به اینکه از منظر بسیاری از صاحب نظر ان مهارتهای زندگی دارای تعاریف متفاوتی بوده و دسته بندیهای مختلفی ارائه شده است ( نظیر مهارتهای مربوط به امرار معاش مهارتهای مراقبت از خود ، مهارتهایی برای پرداختن به موقعیت های پر خطر زندگی و سایر مهارتهایی نظیر خود آگاهی ، همدلی، ارتباط بین فردی،حل مسأله و ...)نظام های مختلف آموزشی در سایر کشورها هر یک متناسب با شرایط و موقعیت های فرهنگی ،اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی و...برنامه ها و فعالیت های خاصی را طراحی و اجرا می نمایند.فلذا در این تلاش شده تا ضمن بهره گیری از تجارب مفید سایر ملل با توجه به جهت گیری های ارزشی و آموزه های دینی و اسلامی به آداب و مهارتهای مورد نیاز یک فرد ایرانی مسلمان پرداخته شود. 1-سوره اسراء آیه 70 2-سوره ص آیه 72 3-کنز العمال حکمت 20488

 
ضرورت، اهداف ،مراحل اجرا و نحوه ی ارزشیابی در ادامه ی مطلب ...
 
 
 

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٦:٢٢ ‎ق.ظ ; ۱۳٩۱/٩/۱
comment نظرات () لینک