الفبای زندگی


+ الگوی بارش مغزی

 در ادامه مطلب...

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱٢:۱٤ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/٧/۱۱
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ فعالیت پیشنهادی برای تلفیق درس هنر در پایه دوم

 

 

 

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱٢:٠٩ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/٧/۱۱
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ چند نمونه تدریس تفریق با انتقال پایه دوم

در ادامه مطلب...

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱٢:٠٧ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/٧/۱۱
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ یک نمونه ساده از طرح درس درس بخوانیم پایه دوم

درس دعا

ادامه مطلب...

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ۱٢:٠۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸۸/٧/۱۱
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ چجوری طرح درس روزانه بنویسیم؟

شاید کمتر معلمی پیدا بشه که همه روزه با طرح درس وارد کلاس بشه . اگه شما هم جز اون دسته هستین بهتون توصیه می کنم یک ماه ورود به کلاس رو با طرح درس تجربه کنین اونوقت خودتون به اهمیتش پی می برین و حاضرین از وقتای آزادتون بزنین و طرح درساتون رو بنویسین.

خواهش می کنم امتحان کنید. در ضمن طرح درس هر درسی رو خوستین تو نظرات بنویسین حتما تو وبلاگم می زارم.

اما نوشتن طرح درس خیلی ساده هست ببینین:...

...
ادامه مطلب
نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٩:٥٢ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/٧/٩
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ روش تدریس معرفی رقم در ریاضی دوم ابتدایی

معرفی رقم

 

اهداف رفتاری:

انتظار می رود در در پایان این درس دانش آموز بتواند:

-با کمک میله یا چوب کبریت عددهای دو رقمی بسازد

-با کمک کارت های اعداد عدد های دو رقمی مانند ۱۶و۳۷ را بسازد

-با رقم های داده شده مانند ۳و۴ اعداددو رقمی بسازد

-اعداددورقمی را که رقم های آنها مثل هم است را بنویسد مثل ۱۱و۳۳و۲۲و.......

-با کوچکترین وبزرگترین عددهای یک رقمی (۰و۹)عددی دو رقمی بنوسید

-با توجه به اعداد دو رقمی رقم های آن را تفکیک کرده ونام ببرد

وسایل آموزشی:

کارت های اعداد از ۰تا ۹ ابعاد این کارت ها سلیقه ای است به رنگهای متنوع

روش تدریس:

- مرحله مجسم: به این شکل است که ۲ردیف از اعداد را به دلخواه به گیره وطناب وصل می کنیم

از شاگردان می خواهیم که مثلا با اعداد۳و۵ دو عدد دو رقمی بسازند وبه بچه های دیگر نشان دهند

آنها با جابجایی کارت ها اعداد۳۵و۵۳ را درست کرده ونشان می دهتد

مرحله نیمه مجسم:با کشیدن یک خط عمودی تابلو را به دوقسمت تقسیم می کنیم از دو دانش آموز از دو گروه مختلف می خواهیم که با اعدادی که معلم روی تابلو نوشته اعداددو رقمی بنویسند برای هیجانی کردن درس وایجاد علاقه این مرحله را مانند مسابقه برار می کنیم واز دو گروه می خواهیم تا یار خود را کمک کنند

مرحله ذهنی:به دانش آموزان به ترتیب که نشسته اند به هر نفر اعدادی گفته می شود واز آنها خواسته می شود تا با این اعداد یک عدد دو رقمی بگوید نفر بعد هم عددی دیگر را با همان اعداد بیان کند

ارزشیابی تکمیلی:

۱- عدد ۸۶ چند رقم دارد ؟...............رقم های آن را نام ببر.......و.......با این رقم ها یک عدد دورقمی دیگر بنویس

۲-اگر بزرگترین وکوچکترین عدد یک رقمی در کنار هم قرار گیرند کدام عدد دو رقمی ساخته می شود؟

۳-بزرگترین عدد دو رقمی راکه رقم های آن مثل هم نیستند را بنویس؟

۴-یک عدد دو رقمی بنویس که یک رقم یکی آن ۰ وده تایی آن ۸باشد

۵-عدد ۴۸ را با کشیدن شکل نشان بده

این سوالات را می توان کپی کرده در پایان درس دانش آموزان را مورد ارزشیابی قرار داد

موفق باشید وسربلند

نویسنده : جالینوس داوری ; ساعت ٩:٤٩ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/٧/٩
تگ ها:
comment نظرات () لینک